Over aanzetten tot haat gesproken...

chefren chefren at PI.NET
Wed May 15 13:23:07 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven wrote:
> Hallo meneer Hagens,

Had ik me niet als "chefren" voorgesteld?

> Pim had maar een bedoeling: zo snel mogelijk aan de macht komen als
> minister-president, maakte niet uit hoe.

Toch wel, uit niets is me gebleken dat hij oneerlijk aan de
macht wilde komen. Hij streed met open vizier.

 > In de hemel is ie nu de engelen
> aan het opstoken om G*d van zijn troon te stoten. Leest u zijn boek
> maar!

Als ik gelovig was zou het me niet verbazen dat er al weer
een nieuw boek uit zou zijn!

 > De puinhopen van zesduizend jaar monotheïstische
godsdiensten.

Hm, godsdienst is in mijn ogen een verklaarbare primitieve
hang naar geloof, ontstaat vanzelf als dieren intelligenter
worden en zich bewust worden van hun omgeving, ze gaan dan
logischerwijs gokken over de nabije en verdere toekomst. Dat
is redelijk. Op het moment dat ze daarover gaan communiceren
met mede-dieren zijn er helaas altijd wel opportunistische
mede-dieren die geloof als wetenschap proberen te
presenteren om daar hun voordeel mee te doen.

+++chefren