Over aanzetten tot haat gesproken...

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Tue May 14 11:35:42 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Pim had inderdaad iets tegen een bepaald deel van die groep mensen die
zichzelf beschouwen als afstammelingen van Sem, zonneklaar is dat ze
lang niet allen de facto afstammen van Sem. En inderdaad op jodenhaat
heb ik wijlen Pim niet kunnen betrappen. Wel op bot anti-islamisme.

Over nihilisme en hedonisme, herlees mijn bijdrage van dinsdag 7 mei
12:16 PM, een andere mogelijkheid is de Dikke van Dale, die geeft vier
van elkaar losstaande betekenissen. In Zijn Strijd heeft wijlen Fortuyn
het er letterlijk over dat het gelukt is om de joden en de christenen in
het seculiere kamp te krijgen. En het is goed te weten dat gelovige
joden al 2.500 jaar (of langer) strijden tegen nihilisme en hedonisme.
Fortuyn wilde niet de vrijheid van godsdienst afschaffen. Hij wilde
godsdienst afschaffen. Opmerkelijk is overigens dat zijn
rooms-katholieke pastoor wist te melden dat Fortuyn steeds geloviger of
katholieker werd de laatste jaar.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33