LAATSTE NIEUWS D66 20 zetels!!

Mon May 13 07:42:40 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Michiel,

Je hebt als geen ander de klaarblijkelijke steun van rond 20 zetels voor het
prorgramma verdient. Het blijft ook gek dat jouw inhoudelijke kracht daar
wel gebruikt is, maar nauwelijks een plek kreeg in het stemadvies voor de
Tweede-Kamerlijst. Alsof D66 naast meer charisma niet ook wat meer stabiele
inhoud kon gebruiken.

Ik zie zeeruit naar je open brief na de verkiezingen woensdag. Ik wil net
als jij de partij niet loslaten en doorvechten voor een goede en succesvolle
libertijnse, sociaal-liberale partij. Ik mis natuurlijk net als anderen Van
Mierlo en andere krachtpatsers uit het verleden maar kleef niet aan
personen, wel aan onze beginselen en stijl, evenwicht tussen de
drie-eenheden Keuzevrijheid-Gelijkwaardigheid-Solidariteit en goede directe
invulling van de gescheiden machten Democratie-Bestuur-Recht. Een en ander
heb ik ondanks ook mijn actieve bijdragen en kritiek steeds meer zien
verwateren. In datzelfde licht blijf ik het ook opmerkelijk vinden hoe Hans
van Mierlo en Els Borst heel anders dan Thom de Graaf hebben gepleit voor
informatie van de kandidaten aan de kiezers na de begrafenis van Pim
Fortuyn. Opmerkelijk,omdat zij hem zeker geadviseerd zullen hebben en als de
vorige twee partijleiders hem niet zomaar voor de voeten zouden lopen.

Fritz van Rikxoort