Diefstal van Economist

chefren chefren at PI.NET
Mon May 13 02:05:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

> Lijstbeheerder,
>
> Deze lijst is bedoeld als een internetcafé, geïnitieerd door bij D66
> betrokkenen, waaraan een ieder die dat wil, kan deelnemen. Zo heb ik dat
> althans begrepen.

Ik ook, een ongemodereerde zogenoemde "open lijst", iedereen
mag schrijven wat hij wil, voor eigen verantwoording.

> Net als in een echt café heb je wel eens te maken met gasten, die geen
> stamgast zijn maar op zich welkom zijn en hun vertering er kunnen genieten,
> en heel af en toe ook met een enkele gast, die zich misdraagt en kennelijk
> niet in dat café thuis hoort. De eigenaar dan wel de bedrijfsleider heeft
> dan de bevoegdheid zo'n gast de toegang tot het etablisement te ontzeggen.

Tsja, wie is de eigenaar of bedrijfsleider?

> Voor het eerst wil ik u nu verzoeken, dit bij een gast te doen, en wel de
> heer C. Hagens,

Zeg maar gewoon "chefren" zo heb ik me hier volgens mij
voorgesteld. Als je "Chefren" schrijft heb ik daar geen
probleem mee, alle andere duidingen wel. Ten overvloedde: Ik
schrijf hier prive en bewust niet-anoniem.

 > die eigenlijk maar om 1 reden dit café bezoekt,

Ah, heb ik je die meegedeeld?

> en dat is stelselmartig een gast, die ik waardeer om zijn bijdragen en inzet voor D66,

Komkom,"gast", man en paard graag: Hein van Meeteren bedoel
je wellicht.

> om kennelijke privéredenen,

Neen!

 > in ieder geval redenen die niet samenhangen met
> de discussies die wij hier voeren, zwart te maken. En daarmee ook D66.

Er is wel degelijk samenhang, ik reageer op stukjes die ik
van de lijst zie. Niet alleen over Hein van Meeteren, zoals
blijkt uit het stukje waar je op reageert. Geeft ook leuk
aan dat je niet zo goed oplet...

Naast dat ik hoop op interessante bijdragen: Ik zie graag
toegelicht waarom de in mijn ogen zelfbevlekkende teksten
van Hein van Meeteren, waar hij hier zelf naar heeft
verwezen(!) publiekelijk door D66 worden getolereerd.

Ik heb buiten de lijst om begrepen dat ze als "non-issue"
worden gezien. Dat vind ik belachelijk en gezien de inhoud
zelfs verwerpelijk.

Net zo goed als ik vind dat zijn doorgaan met
campagnevoeren, ondermeer actief nieuwe tekst op zijn eigen
site, "not done" is gezien de uitspraken van de lijsttrekker
en de tekst van de lijsttrekker op de D66 website.

> Ik geef een korte knipselkrant van wat quotes vandaag van mijnheer Hagens:

Iedereen kan zo zelf originelen lezen, je citaten zijn uit
het verband. Vergelijkbare citaten zijn van anderen ook te
plaatsen. Meneer van Meeteren is nogal extreem, krijg je wat
extremere reacties van.

..

> Hoogachtend,
>
> Tjerk Jouwstra

Tjerk ik vind je een klein kind in huilebalk stemming, en je
CC'tje naar Hein vind ik kleverig.

Schrijf gewoon niets of geef puntsgewijs aan waarom wat ik
stel of vraag naar jouw mening onjuist of interessant is.

Als je de bijdragen van Hein van Meeteren zo waardeert dan
moet het voor jou toch een peuleschil zijn om uit te leggen
wat er zo prijzenswaardig is aan:

http://members.ams.chello.nl/heinwvm/visie-bak.htm

> Die tweede man van de nepprof is er zo eentje. Varela heet
 > ie. Zo'n allochtoon die stevig binnen is gelopen en nu zijn
 > soortgenoten gaat afzeiken. Zwart van buiten, wit vanbinnen,
 > lijkt het wel. Een zichzelf allochtoon noemende politicus
 > die zich eens lekker op de borst ramt: kijk eens, ik zit
 > met een dikke BMW onder mijn kont, ik verdien prima in de
 > fastmovers (zo noemt ie dat), ik draag gladde pakken. Je
> maakt me niks. En Nederland is vol, ja. Of we dat dan maar
 > even goed willen noteren.

Ik vind het overigens ook boeiend dat het frauduleuze
verleden van, Kandidaat voor D66, Hein van Meeteren hier
blijkbaar systematisch wordt genegeerd. Ik zal alles rond
db-nl zeker geen grote fraudezaak durven noemen maar ik meen
dat je van een kandidaat kamerlid toch mag eisen dat de
kandidaat juist als het om principieele en relevante zaken
gaat de boel op orde heeft.

+++chefren