Diefstal van Economist

chefren chefren at PI.NET
Fri May 10 19:16:23 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Koek wrote:

> Mensen die de term 'diefstal' of zelfs 'piraterij' in de mond nemen in
> verband met het kopieren van een stukje digitale informatie moeten eens
> even heel rustig nadenken wat ze nu eigenlijk aan het zeggen zijn...

Oh? Niet dat het interessant is maar ik denk dat ik daar
ruimschoots meer over heb nagedacht dan jij en rustig ook.

Waar het om gaat is of iets waar is of niet waar is. Fout of
niet fout.  Niet of er lang of kort over is nagedacht.

> Misschien koop ik die Economist wel, maar zeker niet omdat ik me daartoe
> verplicht voel nu ik dat stukje hier op de lijst gelezen heb.

Je mocht het stukje helemaal niet integraal via dit kanaal
lezen. Het was op zich een kopie voor eigen gebruik, de
grootte van deze groep en de vrije toegang tot deze groep
maken dat het waarschijnlijk onrechtmatig verder verspreiden
betrof en als klap op de vuurpijl staat het stuk nu op het
web via het publiek toegankelijke mail-archief.

+++chefren

(Ik verzeker jullie: Hein staat te trappelen om hier zijn
zegje over te doen maar hij is zo bang dat hij niet verkozen
wordt... De vraag is slechts, ontploft hij hier digitaal nog
voor de verkiezingen of niet!)