Xenofoob, Islamofoob, was RE: Daderprofiel

chefren chefren at PI.NET
Fri May 10 19:39:06 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven wrote:
 > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
 >
 > Henk,
 >
 > Je vraagt je af of wijlen Pim Waarom zou hij een xenofoob
of racist
 > zijn?
 >
 > Uit Zijn Boek, pagina 97:
 >
 > Eerst noemt Hij de feiten:
 >
 > "De Afrikanen en Zuid-Amerikanen spannen de kroon met
1.060 en 1.695
 > gedetineerden in 1994 en respectievelijk 1.780 en 2.035
gedetineerden in
 > 1999, gevolgd door de Aziaten met respectievelijk 375
gedetineerden in
 > 1994 en 700 in 2000."
 >
 > En vervolgt Hij met:
 >
 > "Hadden we die lieverds niet binnen onze grenzen gehad,
dan hadder we er
 > in de periode 1994 tot 2001 geen cel bij hoeven bouwen,
zoals we sedert
 > de tachtig geen cel bij hadden hoeven bouwen als wij niet
zo ruimhartig
 > de buitenlandse medemens uit bijvoorbeeld Turkije en
Marokko hadden
 > toegelaten. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer."

Kan je dat nader toelichten?

Hij stelt in mijn ogen slechts dat als we illegalen en
onnodig toegelaten buitenlanders stelselmatig buiten de deur
hadden (weten) te houden ze ook geen criminaliteit hadden
kunnen begaan in ons land en ze dus ook niet in de
gevangenissen hadden kunnen belanden.

Er blijkt uit het "als" dat hij het hypothetisch is. Uit
zijn laatste regel blijkt dat hij een en ander accepteert
zoals het is. Hij wil in mijn ogen overduidelijk kennis en
inzichten die zijn vergaard gebruiken om verder te komen.

Ik vind dat overigens verstandig en de gemiddelde kiezer
ook. Die mist bij de gemiddelde politieke partij zo'n
heldere onderbouwing van een visie.

Wat heeft D66 van voor het tijdperk Fortuyn hier over te
zeggen? Meer geld om gevangenissen bouwen neem ik aan?

Altijd maar zwaaien net "meer geld" om een probleem in stand
te houden wed i. Vrijwel nooit intelligente ideeen (maar al
te vaak gratis!) om voorgoed van problemen af te komen.

Kandidaat nummer 9 schrijft:

"De criminaliteit moet hard en gericht worden bestreden.
Zonder onderscheid des persoons. Dus die benden van
ettertjes moeten vervolgd, berecht en bestraft worden. Dat
gebeurt te weinig. Het probleem zit hem dus in een
onderbezet justitieel apparaat, niet in de veelvormigheid
van culturen."

Ofwel net als altijd de hersenloze oplossing "meer geld" in
combinatie met de kraan open laten staan.

Geld staat niet voor kwaliteit, kennis en inzicht gebruiken
wel. Geld valt lastig te beschimpen, Fortuyn's inzichten en
ideeen wel, maar dat is weer erg goedkoop.

+++chefren