Diefstal van Economist

chefren chefren at PI.NET
Fri May 10 19:07:15 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:
> [...]

..

> Och, tegen een beetje free publicity bij een interessante doelgroep zal
> de Economist wel geen bezwaar hebben. Integendeel zelfs.

Wat een ranzig gel.l zeg, dit is toch het discussieplatform
van een club die in Nederland graag aan de macht wil en
vertellen wat goed en fout is voor medeburgers?

> Niemand zal hierdoor afzien van een abonnement, omgekeerd misschien wel
> (nou ja, ze zullen sowieso niet rijk worden van Nederland).

Dat bepalen ze bij de Economist wel. Vooralsnog is het
overduidelijk niet de bedoeling wat er hier, naar mijn
mening niet expres, is gebeurd.

> Het is een levensgroot misverstand om te denken dat gratis toegang tot
> commercieel materiaal slecht is voor de copyright houder.

Dat bepaalt de copyrighthouder, niet jij.

 > Paradoxaal
> genoeg verkopen boeken die in extenso op het internet te lezen zijn vaak
> veel dan vergelijkbare boeken die niet online staan.

Kan je dat bewijzen?

 > Iets dergelijks is naar mijn idee ook het geval bij
muziek (Napster).

De muziekindustrie is totaal niet geinteresseerd in dat vaak
geopperde idee.

> Zolang 'the real thing' nog enige meerwaarde heeft boven de 'pirated'
> versie is het totaal-effect positief.

Is dat zo? Hoe weet je dat?

Kwaliteitsarme onzin!

> Tenzij het produkt zo slecht is dat de free publicity een averechts effect heeft.

Ah, we hebben het weer over D66 en Hein geloof ik.

Ja, serieus probleem, wat doet D66 daaraan, wat vinden
jullie in dit D66 cafe van zijn uitspraken en verleden?

+++chefren

--
Publieke visie van Hein van Meeteren, kandidaat nummer 9 van
D66:

"Die tweede man van de nepprof is er zo eentje. Varela heet
ie. Zo'n allochtoon die stevig binnen is gelopen en nu zijn
soortgenoten gaat afzeiken. Zwart van buiten, wit vanbinnen,
lijkt het wel. Een zichzelf allochtoon noemende politicus
die zich eens lekker op de borst ramt: kijk eens, ik zit met
een dikke BMW onder mijn kont, ik verdien prima in de
fastmovers (zo noemt ie dat), ik draag gladde pakken. Je
maakt me niks. En Nederland is vol, ja. Of we dat dan maar
even goed willen noteren."

http://members.ams.chello.nl/heinwvm/visie-bak.htm