Xenofoob, Islamofoob, was RE: Daderprofiel

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Fri May 10 19:04:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Je vraagt je af of wijlen Pim Waarom zou hij een xenofoob of racist
zijn?

Uit Zijn Boek, pagina 97:

Eerst noemt Hij de feiten:

"De Afrikanen en Zuid-Amerikanen spannen de kroon met 1.060 en 1.695
gedetineerden in 1994 en respectievelijk 1.780 en 2.035 gedetineerden in
1999, gevolgd door de Aziaten met respectievelijk 375 gedetineerden in
1994 en 700 in 2000."

En vervolgt Hij met:

"Hadden we die lieverds niet binnen onze grenzen gehad, dan hadder we er
in de periode 1994 tot 2001 geen cel bij hoeven bouwen, zoals we sedert
de tachtig geen cel bij hadden hoeven bouwen als wij niet zo ruimhartig
de buitenlandse medemens uit bijvoorbeeld Turkije en Marokko hadden
toegelaten. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer."

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage