Diefstal van Economist

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri May 10 15:05:16 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink schreef:

> Het is een levensgroot misverstand om te denken dat gratis toegang tot
> commercieel materiaal slecht is voor de copyright houder. Paradoxaal
> genoeg verkopen boeken die in extenso op het internet te lezen zijn vaak
> veel dan vergelijkbare boeken die niet online staan. Iets dergelijks is
> naar mijn idee ook het geval bij muziek (Napster).

Hear, hear.

Dat overspannen gedoe altijd op het net over copyright.

Mensen die de term 'diefstal' of zelfs 'piraterij' in de mond nemen in
verband met het kopieren van een stukje digitale informatie moeten eens
even heel rustig nadenken wat ze nu eigenlijk aan het zeggen zijn...

Misschien koop ik die Economist wel, maar zeker niet omdat ik me daartoe
verplicht voel nu ik dat stukje hier op de lijst gelezen heb.

Mark