Biedermann und die Brandstifter

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Fri May 10 14:57:41 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink schreef:

> Maar ik niet zo bang, optimistisch eerder. Net zoals ze nu in
> Frankrijk wel zullen gaan nadenken over hun kies-systeem, is
> het hier ook wel eens nuttig als het een beetje mis gaat.

Ik ben blij dat er nog iemand optimistisch is en ik hoop natuurlijk dat
je gelijk krijgt. Het zou kunnen, zeker, en dan kan de uitkomst positief
zijn. Maar kogels die met een stembiljet met omcirkelde namen van
lijsttrekkers bezorgd worden, spreekkoren met 'Melkert moordenaar' -
voorlopig bevalt de sfeer me helemaal niet.

Zojuist zag ik advocaat Spong, staande naast de begrafenisauto,
aankondigen dat hij aan het uitzoeken was of mensen, "en dat strekt zich
uit tot kringen in de regering", dood door schuld te verwijten was. Nog
een Brandstifter erbij.

/Herman