generaal pardon

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Mon May 6 14:16:51 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Elbert Streek wrote:

> Ja hallo, als je eenmaal Nederlander bent ga je natuurlijk niet zomaar naar een land waar het economisch slecht gaat.

> Maar om zo'n immigratie beleid te beginnen met Suriname vind ik een goed idee. We zouden kunnen beginnen met verpleegsters.

Elbert, kijk eens op
http://www.omroep.nl/rvu/rvu_web/arbeidsmigratie/welcome.html

Een citaatje:

"De Zuid-Afrikaanse overheid heeft aan minister Borst gevraagd op te
houden met de actieve werving van verpleegkundigen. De redenering 'dáár
zijn ze werkloos en híer hebben we tekorten', is zowel kortzichtig als
cynisch. De met vaak schaars belastinggeld opgeleide verpleegsters zijn
in Zuid Afrika vele malen harder nodig dan hier. Ook Suriname heeft een
groot deel van haar schamele geschoolde verpleegkundigen naar Nederland
zien vertrekken. Behoed ontwikkelingslanden voor een massale braindrain
door goede afspraken te maken over gevoelige sectoren zoals de Zorg. Zo
zouden bijvoorbeeld de opleidingskosten voor verpleegkundigen die hier
aan de slag gaan vergoed kunnen worden."
Sjoera Dikkers, directeur Evert Vermeer Stichting

Maar goed, we blijven bijleren (of misschien niet).

Bart