Jenin verwoest?

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Sun May 5 22:14:38 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:

> karakter is. Ik moet zeggen, zo vanuit de lucht gezien lijkt
> de verwoesting van Jenin inderdaad minder ernstig te zijn dan
> ik aanvankelijk dacht. Ben benieuwd naar jullie visie. Laten
> we ons meeslepen met een anti-Israël propaganda slag?
>
> Hier is die foto te zien:
>
> http://www.metatronics.net/jenin.jpg

Ik begreep van Lousewies (die Jenin vorige week bezocht) dat luchtfoto's
inderdaad een heel ander beeld geven dat wat er op de grond te zien is.
Wat op luchtfoto's open pleintjes lijken zijn in werkelijk
platgebulldozerde huizen, en wat uit de lucht intacte gebouwen lijken,
zijn in werkelijkheid ruïnes waarvan alleen nog wat muurresten en een
dak bestaan.

Er is natuurlijk maar één manier om erachter te komen hoe het er nu echt
aan toe gegaan is, waarmee Israël kan bewijzen dat het zich keurig aan
de internationale regels heeft gehouden en dat alles wat er beweerd
wordt een schandalige anti-semitische hetze is: een internationaal
VN-onderzoek. Maar dat wordt nu juist door Israël onmogelijk gemaakt.
Trek zelf uw conclusies.

/Herman