generaal pardon

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sat May 4 00:08:36 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, May 03, 2002 at 11:33:40PM +0200, G.W.C. van den Berg wrote:
  :
  : Ik kan mijn dochter niet uitleggen, dat haar vriendje van 7 jaar met wie ze
  : is opgegroeid het land uit moet, omdat zijn ouders uiteindelijk geen asiel
  : krijgen. Ik kan wel uitleggen dat mensen uit arme landen, die naar Nederland
  : komen om geld te verdienen niet tot Nederland toegelaten worden. Veelal
  : betreft het de meest ondernemende en talentvolle mensen van het land van
  : herkomst. Het rijke Nederland wordt er steeds rijker door en de arme landen
  : steeds armer.
  :
  : Het feit dat de gevestigde partijen zo heftig reageren op de opstelling van
  : Fortuyn bewijst slechts de verwarring die het gevolg is van links-rechts
  : denken. De hoogste waarde is niet een consequent toepassen van de regel, het
  : dogmatisch vasthouden aan een ideaal. De hoogste waarde is en blijft de
  : menselijke maat. Regentesk Den Haag lijkt dit te vergeten en daarom overweeg
  : ik Lijst Fortuyn te gaan stemmen.

Gerard,

Ik geloof niet dat ik geheel vat wat je probeert te zeggen. Is de
menselijke maat bij D66 zoek? Ook D66 heeft gisteren bij monde van
Van Boxtel in Nova voor een pardon voor schrijnende gevallen gepleit
nadat eerder al de fractie voor een motie dienaangaande was. Daarnaast
staat D66 voor een strikte toepassing van de nieuwe, strengere
vreemdelingen wet. Dus het lijkt me dat je je dochter prima het D66
standpunt kunt uitleggen.

Met vriendelijke groet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |