Uses-Gratification (was: Ketchup & Mayonaise)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed May 1 10:56:30 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Carlo,

Hoe meer interdiscipline des te groter de kans op gevolg. Las laatst ergens
een case over die rational-choice in politiek verband. Ik herlees het nog
eens. Wat ik bedoel is een Mertoniaans simpel: als u als burger van een
beperkt geografisch gebied dit doet of nalaat dan volgt komend jaar de
beloning. (Is ook mede oproepen tot sociale controle, en dat durven). Dus
ook afrekenen binnen een beperkt tijdbestek. Melkert wil eigenlijk alleen
ministers afrekenen in eerste 100 dagen, een vrij hopeloze zelfkastijding
van de elite. Ik liever de burger. En dan valt er daarna ook minder te
politiekeren.

Gaat over een liberaal principe, begrijp ik. Maar misschien zitten er
gevaarlijke kantjes aan zoals zelfrichting. Daarom zou ik veiligheid als
standaard willen inbrengen.

Uw interdisciplinaire,

Henk Vreekamp, Utrecht.

At 08:14 1-05-02 +0200, you wrote:
> [...]