De angst voor het volk

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Mar 22 07:28:16 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Grappig die angst voor Fortuyn,

Het lijkt wel of de politiek bang is voor het volk zelf. Ook de NRC laat
allerlei sociale ingenieurs filosoferen. Politicoloog Hoogerwerf verwijt F
sociaal-darwinisme. Ik mis echhter in het hele betoog een concrete
verwijzing of een citaat van F zelf. Kortom, Hoogerwerf bakt wat lucht. Een
pagina verder mag een redacteur van het conservatieve Duitse dagblad FAZ F
een 'decadente parvenu' noemen. Kennelijk bedoelt de man 'hedonistische
homo', maar ja dat hoor je niet graag zo openlijk van een Duitser...

Ik word er niet vrolijker van. Wat zijn toch de hoofdpunten tegen Paars die
Fortuyn zo populair maken, binnenkort de grootste (virtuele) partij?

Henk Vreekamp, Utrecht