Live Lijsttrekkersdebat

Aris B. B.Aris at TK.PARLEMENT.NL
Thu Mar 21 23:27:58 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Jasper,

ik was er vooral blij om dat dat onvergetelijke moment in het publieksdebat
tussen Rosenmuller en Fortuyn over zijn neiging-tot-drama-in-noodegvallen
vaak, en in belangrijke nieuwsprogramma's (6 en 8 uur journaal, NOVA)op de
buis kwam. Nog leuker was dat Thoms "geen standaardiserende
rood-wit-blauw-wasmachine"- punt in het Multicultureel-debat in beide
journaals duidelijk werdgetoond. Volgens Alg. Dagblad morgen was Thom het
minst aan het woord, maar hij was effectiever in het scoren dan Dijkstal die
zijn gedachten niet ordende voor hij zijn mond opendeed.
 Volgens mij zien de leiders van politieke forums hoe ze het
overzichtelijker moeten doen, en hoeveel onvrede er over Fortuyns
theatraliteit bij het publiek leeft. Dit debat en deze coverage zou wel eens
een keerpunt in de LPF-opmars kunnen blijken. Als ex-bijstandstrekker ( 7
jaar achtereen) genoot ik van Rosenmullers puntsgewijze opsomming van wat je
verliest als ja bij Fortuyn arbeidsongeschikt wordt. Ook de gedwongen
herhuisvesting die Thom er bij Pim uitkreeg is schadelijk.

P.S. De VPRO-gids volgt met ingang van a.s. zaterdag in ieder nummer Hein
Westerouwen, in deze lijst-kringen bepaald geen stille jongen.

Ik heb van deze campasgnedag genoten; ik hoop voor vele lijsters hetzelfde.

Bernard Aris