Fear and greed

Mark Koek mark at KOEK.NET
Sat Mar 9 18:55:56 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Goed verhaal Herman. Een ding kwam nog bij me op waar je schreef:

> Pims veelvuldige parallellen met saneringen in het bedrijfsleven

Tijdens dat lijsttrekkersdebat deed hij dat ook weer toen hem werd
verweten geen financiele onderbouwing te leveren.

Hij zei onder meer dat de reorganisatie van de zorg die hij voor ogen
heeft geen financiele planning nodig heeft omdat hij niks extra gaat
uitgeven en omdat volgens hem bedrijven dat bij saneringen ook niet doen.

Enorme nonsens natuurlijk. Hoeveel geld gaat er jaarlijks om in de zorg?
Tachtig miljard ofzo?

Misschien dat bij een middelgroot makelaarskantoor tot een reorganisatie
wordt besloten zonder voorafgaande financiele analyse, maar bij een
bedrijf met een omzet van tachtig miljard gebeurt dat natuurlijk wel.

Wat mij betreft een prachtvoorzet voor eigen doel, maar geen van de
aanwezige spitsen kopte hem in. Jammer jammer.

Hein van Meeteren heeft gelijk: het moet scherper. Dan krijg je hem er
echt wel onder.

Mark