[Re: Schandpaal voor marktextremist]

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Mar 6 11:30:14 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Albertus,

Je verhaal kent een een zwakke stee: waarom moet die out/insourcing
eigenlijk worden gerechtvaardigd? Waarom niet fatsoenlijk de ambtenaren
reorganiseren in plaats van een kennelijk dwaze ex-PvdA-wethouder volgen?

Misschien een vraag voor als je weer binnenkort in Utrecht optreedt. Ik hoop
dan wel dat je antwoordt, iets wat je laatst helaas bij mijn
populisme-en-D66 vraag verzuimde. Wie slap handelt of onduidelijk blijft,
geeft alle ruimte aan PvdA-gemarchandeer, wat dat ook moge wezen. Het gaat
in de politiek uiteindelijk niet om complotten maar om rechtvaardige
besluiten in een publieke context.

En Kemmerling is *nu* gewoon verantwoordelijk. Ze kan zich afkeren van
vroegere besluiten, maar heeft dit knnelijk niet gedaan. En dat is dus een
politiek feit, en dan helpt het de schuld-geven aan de PvdA gewoon niet. Dat
laatste is een oude truc van bepaalde politieke partijen van voor 1989:
vijand-denken om de eigen handen schoon te wassen.

Vanuit het recente politieke verleden in Utrecht - interne ruzies voor het
publiek, zwakke bestuurlijke bijdragen - koester ik wel degelijk enig
wantrouwen tegen D66-politici in het algemeen vanwege de sterk wisselende
kwaliteit.

'Ik heb gezegd'.

Hendrikus.
----------

At 22:28 5-03-02 +0100, you wrote:
> [...]
>5. Bevolkingsregisters controleren om mensen naar de kerken door te sturen
>weet ik niets van. Maar het lijkt me sterk. Het valt me nogal tegen dat mensen
>die -ondanks alle kritiek- toch van D66 zijn, eerder en liever de Volkskrant
>geloven, dan een begin van credit geven aan (nota bene) een D66-wethouder. Ik
>ken Yvonne Kemmerling, en menige gemeente mocht het willen, zo'n wethouder te
>hebben.
>
>Ten slotte: 'marktextremist' genoemd te worden, vind ik best grappig, omdat ik
>weet van wie het komt. Misschien zelfs wel een geuzennaam. Maar zullen we het

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66