staaloorlog VS-EU

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Mar 6 11:30:20 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Mark,

De relevantie voor de staalverwerking in je verhaal snap ik niet. Eerder is
het omgekeerde het geval, althans de komende tijd: de staalprijzen zullen
dalen in EU wegens de verminderde afzet in de USA. Daardoor zal de
staalverwerking ook niet duurder worden, mogelijk zelfs goedkoper (stel dat
er marktwerking bestaat!). Kortom, de staalverwerkende industrie in de EU
heeft geen last van die importdrempel, misschien zelfs een
concurrentievoordeel omdat die in de USA met relatief hoge prijzen wegens de
beschermingsmaatregel blijft zitten.

Ik schrijf dan wel geen rapportje, maar probeer slechts de grijze cellen te
gebruiken.

Maar ja, in navolging van Bert Bakker, zeg ik maar, let erop wie het zegt...

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 17:50 5-03-02 -0700, you wrote:
> [...]
>grotere staalverwerkende industrie (zo'n 50 keer meer banen dan in de
>staalproducerende industrie). Slimme jongen die Bush.
>
>Maar goed, hij heeft weer wat korte-termijn geld om aan defensie en tax-cuts
>te spenderen. Jammer voor hem dat hij met de huidige hoge 'approval rates'
>in de volgende termijn zijn eigen rotzooi mag opruimen. Wellicht dat hij dan
>30% importheffingen op autos gaat voorstellen...
>
>Groeten,
>Mark

>MSN Photos is the easiest way to share and print your photos:

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66