tomatenketchup

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Mar 1 22:19:59 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ballen gehakt,

ik zag net de uitzending voor politieke partijen van D66. We mochten kijken naar een fles ketchup en een fles mayonaise. Een backvoice zei: het leven is kiezen, tussen tomatenketchup of mayonaise. Ik dacht, jeetje creetje, wat krijgen we nou (en dacht automatisch dat dit de SP was), maar vervolgens werden behoorlijk duidelijk en op het oneliner nivo van een MAVO leerling een aantal onderwerpen aangesneden, waar wij voor gestaan hebben en deels ook bereikt. Ik moest denken aan de regenjas film ooit in 1967 of 1971 van Hans van Mierlo, de stem wekte in ieder geval dezelfde suggestie. Ofschook ik het gekanker hier op Thom de Graaf maar niets vindt en vooral spelen op de man, had ik nu toch ook iets van jammer, dat hij aan het eind nog in beeld moet! Dat kwam op me over als de bal gehakt, die zich laat onderdompelen in tomatenketchup of mayonaise, en ik als liefhebber kan U aanbevelen: Maak geen keuze neem gewoon beide!

Nu nog uitjes erbij,

Tjerk