Hersens op slot tijdens campagnes

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Mar 1 21:35:58 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

je haalde het navolgende aan:

          Homohuwelijk
          Het moet onder Paars II mogelijk worden om met een partner van
hetzelfde geslacht te trouwen.
          Wat is hiervan terechtgekomen?

Ik wijs je op een paar successen van Boris Dittrich in zijn overigens zeer
leesbare boek  Een blauwe stoel in Paars (naast ook de stalkingswet, om maar
wat te doen)(Hein, ook een aanrader voor een aspirant kamerlid) en de
huidige artikelen 1:33 en 227 BW:
1:33   Een persoon kan tegelijkertijd slechts met een andere persoon door
het huwelijk verbonden zijn. Dit was: de man slechts met een vrouw en de
vrouw slechts met een man.
En het sluitstuk hiervan, de adoptie:
1:227 BW adoptie ....geschiedt op verzoek van twee personen tezamen of op
verzoek van een persoon alleen. Dit was: adoptie ....geschiedt door twee
personen van verschillend geslacht of .....

We schijnen de merkwaardige trek van diepreligieuze Filipijnen overgenomen
te hebben om vooral -uit het eeuwig schuldbesef- ons zelf te martelen. We
hebben de afgelopen 8 jaar gewoon goede dingen gedaan en daar mag je best je
rug voor recht houden.

Groet,

Tjerk Jouwstra