Consistentie

Fri Jun 21 23:17:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wie heeft nu wie bij de ballen. O ja, laten we het weer over de consistentie
van ballen hebben ipv. van de mannetjes. Inmiddels is de commissie die de
beveiliging c.q. de moord op Fortuyn onderzoekt al twee keer bijeengekomen.
Dat schiet lekker op. Vandaar de bijna unaniem aangenomen motie van de
verbijsterde fracties van CDA en VVD die minister Klaas sommeerde binnen
twee weken (voor het zomerreces) te rapporteren over de voortgang van zijn
>onderzoek<.

Inmiddels is het debat over islamisering vs. integratie goed op gang
gekomen. En pakt de burgemeester van Amsterdam tot ontsteltenis van kenners
de imams en moskeebesturen die jaren geleden het nog lieten bij geen hand
geven van vrouwen en nu openlijk blijven oproepen tot het uitdelen van
corrigerende tikken met fluwelen handschoenen aan, onder het
burge-meesterlijke mom van bescherming van de grote waarde van
godsdienstwaanzin. Wie heeft hier wie bij de ballen?
Gelukkig zijn er ook nog nuchtere SP-ers, een Marrokaans kamerlid in Nova
zelfs, die de werkelijkheid in perspectief blijft zien en de waanzin van het
D66-standpunt goed verwoordde: geen moskeeen sluiten, want burgers moeten
hun godsdienst kunnen belijden, ook geen imams zomaar het land uitzetten,
maar de imams en de verantwoordelijke werkgevende besturen wel hard
aanpakken als zij hier hard en lang bevochten menselijke normen en waarden
overschrijden en integratie van bevolkingsgroepen belemmeren door hun
achterban emotioneel te bespelen om ze te isoleren van oorspronkelijker
bevolkingsgroepen.

Fritz van Rikxoort