Het hart warm, en de kaarten op tafel!

Erik van Buiten e.vanbuiten at SCIENCEGUIDE.ORG
Fri Jun 21 13:03:54 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart wrote:
>En het komt echt neer op communicatie. Signalen moeten snel opgepikt
worden. Visie, ervaring, creativiteit, kennis, discussie, moeten hun werk
doen. De parij moet kracht zetten achter goede ideeen, actief zorgen dat ze
op de juiste plaatsen, in de juiste voedingsbodem terechtkomen.

>Soepele en snelle procedures met brede inbreng en goed gebruik van know-how
op diverse terreinen, dat kan pas nu, door het internet, werkelijkheid
worden.

Bart, volledig met je eens.
Maar mij is totaal onduidelijk wat hiermee verandert binnen D66. Wat zijn
dan volgens jou die "goede ideeen"? Wat zijn de slechte? En hoe ga je daar
mee om?

Ook opvallend is je interesse in de procedures. Ben je organisatie-adviseur?
Is niet het punt dat we als partij(-leden) wat raar omgaan met die
procedures?
Ik herken in je benadering geen gevoel voor de mensen aan de basis van de
partij en een gebrek aan aandacht voor het debat binnen D66 tussen mensen
met verschillende visies. Vergeet je niet dat jij (en ik dus ook) niet de
enige bent die gelijk heeft: ruim 12.000 leden, dus 12.000 meningen. Het
wordt tijd dat we daar meer mee doen.

Groeten, Erik