Het hart warm, en de kaarten op tafel!

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Fri Jun 21 12:29:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, ik moet onweerstaanbaar denken aan Multatuli, die zich
verexcuseert voor zijn lange brief, omdat hij niet de tijd had om een
kortere te schrijven

D66 is er, om in Philips-termen te spreken 'to make things better'.

Vanaf het moment dat blijkt dat iets beter kan of moet (punt A), tot aan
het moment dat het ook werkelijk beter *is* (punt B), dat hele traject
is verstopt, en functioneert sowieso geheel beneden de maat.

Dat is de essentie, en daar moet D66 zich op richten, in een
niets-ontzienende analyse van wat er mis zit tussen punt A en punt B.

En het komt echt neer op communicatie. Signalen moeten snel opgepikt
worden. Visie, ervaring, creativiteit, kennis, discussie, moeten hun
werk doen. De parij moet kracht zetten achter goede ideeen, actief
zorgen dat ze op de juiste plaatsen, in de juiste voedingsbodem
terechtkomen.

Soepele en snelle procedures met brede inbreng en goed gebruik van
know-how op diverse terreinen, dat kan pas nu, door het internet,
werkelijkheid worden.

Analyseer van begin tot eind de scenario's die zich in de praktijk
afgespeeld hebben, en hoe je het idealiter nu 'beter' zou overdoen,
snel, goed, succesvol.

De discussie dient niet te gaan over imago, profiel, etiketten, koers,
postionering. Ongehoord.net 'is barking up the wrong tree'.

Het 21-punten plan richt zich wel op de juiste materie, en is een aardig
vertrekpunt voor verder discussie.

Bart Meerdink