Besluitvorming EU (was Re: Populisme onbekend (2))

Herman Beun Herman.Beun at YUCOM.BE
Wed Jun 19 16:17:11 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Yow Bart,

De geplande vriendelijke toevoegingen zijn door de slaap blijkbaar
weggevallen in mijn vorige bericht. Ik ben het namelijk wel met je eens
dat de voordelen van EU-beleid (waar die bestaan) beter kunnen worden
uitgespeld - alleen zijn die wat mij betreft dus niet louter financieel
(en trouwens evenmin volledig objectiveerbaar).

Overigens zie ik ook na herlezing van je eerdere verhaal nog steeds een
pleidooi voor 'winst als leidend moreel principe'. Misschien moet je dan
toch nog eens uitleggen wat je dan wel bedoelt. Het aanvallen van
stromannen is in elk geval niet mijn bedoeling - ik heb er ook een hekel
aan als anderen dat bij mij doen.

En wees gerust, het was nog niet de domste suggestie die ik ooit gelezen
had.

Herman