Populisme onbekend

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Wed Jun 12 14:56:09 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer wrote:

> In welk licht moet ik de voorstellen voor bv een gekozen minister president dan zien? Is D66 dus een populistische partij?

Je bent niet de eerste die vraagtekens zet bij het voorstel van de
gekozen MP. Fortuyn zou hoge ogen gegooid hebben.

Eenvoud is het kenmerk van het ware. Onze democratie wordt niet beter
door allerlei stoplappen en extra speeltjes, hij wordt beter door de
communicatie tussen burger en politiek (beide richtingen) te
intensiveren en meer inhoud te geven.

Gewoon door naar elkaar te luisteren en beter verantwoording af te
leggen. Het internet kan de benodigde cultuurverandering mogelijk maken.
Ik vind overigens het basis-patroon van een neutrale voorzitter die
politiek overleg in goede banen leidt helemaal niet slecht.

Bart Meerdink