Stellen we echt wel prijs op onze privacy?

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Wed Jun 12 14:56:26 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joost van Kuppeveld wrote:

> [til steen op]

> http://www.nrc.nl/internet/internetcolumn/1023684685471.html

> [kruip terug onder steen]

Walgelijk zou ik zeggen, die voorstellen om datamining technieken in te
zetten om de eigen bevolking te monitoren. Te onderdrukken zou ik haast
zeggen, het klinkt raar maar met dit soort mogelijkheden voorhanden hoef
je alleen maar te wachten op misbruik (in de praktijk dus het
bespioneren van politiek onwelgevallige activiteiten, in de sfeer van de
Duitse Berufsverbote en de McCarthy tijd in de VS, maar recente
voorbeelden zijn ook beschikbaar, in Australie bijvoorbeeld).

Kijk eens op http://www.bigbrotherawards.nl/, waar de commissie Mevis
broederlijk voorkomt naast onze eigen Rogier van Boxtel (!). Mevis
"won", dat wel :-)

Bart Meerdink