2e keer openbaarheid?, geselecteerde leden, leeftijdsdiscriminatie?

Jan Bischot bischotr at KNOWARE.NL
Fri Jun 7 19:25:02 CEST 2002

Lijsters en anderen

Ik heb bemerkt dat er binnen D66 gelukkig wel behoorlijk veel reactie was
over het m.i. onterecht  besloten zijn van een discussiebijeenkomst met de
Graaf en Schouw op 6 juni  te Sloterdijk

Dit zowel rechtstreeks per e-mail, telefonisch , als  via de
lijst.  Samenvattend waren  tot op heden de reacties

1 Meestal gehele of  gedeeltelijke onderschrijving van de kritiek op het
niet openbaar zijn.

2 Gedeeltelijk vergoeilijkend of begrijpend naar de JD.

3. Uiteindelijk wordt door een enkeling maar dan echter wel namens de JD de
schuld bij de boodschapper gezocht die niet goed zou hebben gecommuniceerd.

  Al zeg ik het zelf , in zijn algemeenheid sta ik toch bekend als een
rustig en vrij evenwichtig persoon die niet zo snel is aangebrand .

Het was echter wel degelijk zo was dat bij binnenkomst werd medegedeeld is
dat het een bijeenkomst voor uitsluitend JD ers en genodigden was en niet
voor anderen, en dat dit aan de hand van een uitgeprinte lijst en middels
afstrepen werd gecontroleerd.

Ik meen dat ik mijn bericht op de lijst  zo mild mogelijk en opbouwend als
signaal en pleidooi voor zoveel mogelijk openbaarheid, heb geplaatst.

Ik ga uit ieders goede bedoelingen , als de discussie over de openbaarheid
doorgaat prima,
maar ik denk dat ik mijn bijdrage nu wel heb geleverd .

Uiteraard wil ik geen middelpunt van een welles nietes discussie bij de JD
worden.

m vr gr

Jan Bischot  (D66 lid)

Jan Bischot