geen openbaarheid, geselecteerde leden,leeftijdsdiscriminatie?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Jun 7 00:53:57 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Jun 06, 2002 at 10:02:03PM +0200, Jan Bischot wrote:
  : Lijsters,
  :
  : Als lid van deze lijst werd ik geattendeerd op de discussie Schouw de
  : Graaf   op 6 juni te Sloterdijk
  :
  : Ik ging er vanuit  dat het gezien het onderwerp om een algemene openbare
  : D66 bijeenkomst ging.
  :
  : Uit de lijstberichten die ik achteraf  heb doorgelezen blijkt ook niet het
  : tegendeel.
  :
  : Mede omdat ik betrekkelijk in de buurt woon, leek het mij als
  : belangstellend en actief D66 lid wel aardig de discussie bij te wonen.
  :
  : Nadat ik het nodige voor het parkeren van mijn heilige koe had geofferd
  : bleek echter,
  : dat het hier om een kennelijk besloten bijeenkomst ging voor
  : uitluitend  leden van de jonge democraten aangevuld met geselecteerde D66
  : leden. Mij werd de toegang door twee leden van de JD  geweigerd.
  : ( er was ook een lijstcontrole die afgevinkt werd)

Los van het feit dat ik ook met de auto was en dat het na 19.00 volgens
mij gratis parkeren was in de straat is dit natuurlijk een enorme
en onbegrijpelijke flater van de JD.

Ik kreeg er ter plekke al lucht van dat ze in termen van genodigden
dachten en heb Jasper Hormann ook gezegd dat dat niet door de
beugel kon. Kennelijk waren ze bang dat het JD gehalte ondersneeuwde.
Vervelende miscommunicatie met het initiatief Huikeshoven/Van Kooten
die iedereen uitnodigde. Ik heb hun uitnodiging ook doorgestuurd naar
de leden in Utrecht.

Volgende keer beter JD!

(en dat terwijl ze hun pamflet begonnen met radicale democratisering.
Overigens kwam het woord 'radicaal' (=fundamentalistisch) veel te vaak
voor in dat pamflet en moeten we daar maar eens van af, maar dat is
een ander verhaal)

  : Ik vraag mij af of dit niet wat ver af staat van de openbaarheid waar wij
  : altijd zo voor zijn.
  :
  : Hoewel ik natuurlijk ter plekke met argumenten  een en ander wat zwaarder
  : ter discussie had kunnen stellen, ben ik niet graag bij een bijeenkomst
  : waar ik niet welkom ben .Ik ben dan ook maar  weer naar huis gegaan.
  :
  : Wel vraag ik mij af , als wij de politiek dichter bij de kiezer willen
  : brengen en de belangstelling voor D66 willen bevorderen , of we met dit
  : soort besloten discussies nu wel op de goede weg zijn.
  :
  : Vandaar dat ik mijn ervaring maar even op de lijst zet.
  :
  :
  :
  : Jan Bischot
  : bischotr at knoware.nl

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |