poging tot multilogue (Re: Scapegoat en mijmeren)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Jul 29 21:20:30 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Klopt, hoewel bijstandsfraude vaak moeilijk valt te vervolgen. Overigens:  je vergelijkt nu de algemene bijstandswet met een wachtgeldregeling. Die vergelijking gaat niet helemaal op.

Die vergelijking heb ik ook niet gemaakt, Hein. Het ging me om de
aanleiding in beide gevallen. En niet van welke regeling daarna gebruik
gemaakt kan worden.

> In mijn werk kom ik iets anders tegen: de ziektewet (zoals die heette, nu: Wet Uitbreiding Loondoorbetalingsverplichting bij Ziekte (WUBLZ).

Dat lijkt me een zaak van de dokter en patient/client. ;)

> .......Het gaat om werknemers die ziek worden wegens/tijdens/door een arbeidsconflict. .... Ten koste van de belastingbetaler. Zo zijn er vele voorbeelden te noemen van oneigenlijkheid in ons bouwwerk van sociale verzekering. waar regels zijn, daar is misbruik.

Zeker. Het parlement zit er om de regering te controleren, dat zij haar
taak naar behoren uitvoert.
Motto van het kabinet 'duidelijkheid en daadkracht', nou en dan verwacht
ik duidelijkheid over hoe het mis heeft kunnen gaan in geval Bijlhout!

> Niet dat ik me daar bij neerleg, maar in het geval van Bijlhout vind ik dat er geen sprake is van misbruik, maar gebruik.

In het geval Bijlhout is er sprake van een faalde Balkenende in zijn
positie als formateur.
Ik ben blij dat jij je er ook niet bij neerlegt. ;)

En er kan niet eens 'Sorry' af, bij Balkenende!!!!

> Daarom steun in de motie Van Buiten.

Ik ken de motie nog niet, maar een emotie tegenover de 'afgunst over de
vergoedingen' vindt ik een te emotionele.

Henk Elegeert