Bescherm de kleine zelfstandigen!

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Jul 22 18:54:09 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 18:17 22-07-2002 +0200, Maarten Bessem wrote:

>Ik pleit voor handhaving van het centrale beleid dat buitenstedelijke winkelcentra beperkt, maar pleit ook voor een progressief beleid welke bijdraagt aan een gedoseerde verruiming van het winkelaanbod in de binnenstedelijke gebieden opdat een produktverbreding en prijsverlaging op kan treden.

Maarten, jongen, je kan het prachtig zeggen. Ik weet niet of een gemiddelde kiezer begrijpt wat je zegt, maar na een paar keer overlezen begreep ik zo'n beetje waar je heen wilt. Toch zeg je niet zo bijster veel over het geval dat ik aandroeg. En je politieke stellingname is er ook maar moeilijk uit te peuren. Maar ik steek wat dat betreft de hand in eigen boezem. De essentie is, meen ik, je vertrouwen in de marktwerking binnen de wettelijke en beleidsmatige kaders. Mijn vraag waarom een staatssecretaris-huiseigenaar plots een huurverhoging erdoor drukt van 140% blijft daarmee toch onbeantwoord. Ik om erop terug, ga dit eens even uitspitten. Het is toch zomer. Alle tijd. De buurt organiseert zich inmiddels en er komt een Red De Hanssens Actie. Je bent welkom je bij dit burgeriniatief aan te sluiten.