Handleiding populisme

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jan 22 09:07:51 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee, beste Marc,

Nationalistisch geweld is toch echt wat anders dan fascistisch geweld, al
was het maar omdat de doelgroep verschilt. Fascisten manifesteren zich in
eerste instantie eerst binnen de eigen natie. Pas daarna gaan ze eventueel
elders tekeer. Als nationalisten oorlog gaan voeren doen ze dat met de buren
- voorzover mijn kennis van Europa en Latijns-Amerika reikt.

Overigens is het woord 'tractaat' meerduidig: verdrag, of, betoog. Ik ga er
vanuit dat je verkleinwoord 'tractaatje' een vorm van instemming behelst. Hoera!

Henk Vreekamp, Utrecht