LN `troetelnazi's'?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Jan 10 13:41:27 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vanuit de andere kant van de plas deed LENNY een duit in het zakje...

At 22:00 09-01-2002 +0100, Lenny wrote:

>LENNY:
>Als Hein dat nu nog steeds niet weet hoort hij beslist niet op de
>candidaten lijst thuis. Inept would
>be his qualification

Wat zou ik moeten weten om wèl op die lijst thuis te horen, Lenny? Waar die
Paars-haat op gebaseerd is? Voor een deel op een typisch Nederlandse
eigenschap: zeuren -en klagen. (Als het vriest is iedereen ontevreden
wegens de kou, als het zomer is klagen we steen en been over de hitte...).
Als we acht jaar CDA-PvdA zouden hebben gehad, dan zou nu de algemene haat
zich richten op die combinatie. Maar denk niet dat ook ik niet inzie
hoeveel verslapping er is opgetreden en hoeveel zaken niet goed zijn
aangepakt in de afgelopen periode. Veel. Aanpakken dus, de komende periode.
Maar ik doe niet mee aan de thans populaire paarsklaagzangen.

>LENNY:
>Aha erlebnis. Strengere wetten, strengere regels, zwaardere straffen. Ook
>Hein geeft hier aan nog niet te weten dat een persoonlijke gedragsmoraal
>niet afgedwongen kan worden.

Dus we laten zonder morren veertien kilo bruine suiker op de Nationale
Luchthaven, sturen de drugskoeriers met een ontvangstbewijsje weer terug,
straffen niet, vervolgen niet, laten alles gewoon lopen....Nee, Lenny,
daarmee verander je niets. Iedere ouder weet: tucht en discipline zijn
noodzakelijk voor de opvoeding, liefde, begrip en vrijheid idemditto. De
kunst is ertussen een evenwicht te vinden. In Nederland zijn we doorgeslagen.

>Met dit soort polemiek 'verdient' Hein misschien wel een plaats in de 2de
>kamer, vanuit het principe:
>"You have to go along, to get along". Niets nieuws dus.

Lenny: you don't know shit about me (om het maar eens Bushiaans te zeggen).
Zo zit ik niet in elkaar.