News from the underground deel 2

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Wed Jan 9 12:16:04 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Yo!
Op zijn minst eenmaal per dag, zonder mankeren, heeft mijn computer, en
elke computer waar ik ooit de trotse eigenaar van ben geweest een soort
van emotionele instorting. Hij houdt er gewoon mee op, dikwijls als ik
er niet eens bij ben, met de mededeling dat er een fout is opgetreden.
Het zegt nooit wat de fout is of waar die heeft plaatsgevonden. Het kan
best dat een vout in Verweggistan mijn computer, via het Internet, zo
stresseerde dat het gewoon niet verder kon.
Als het gebeurd, dan zet ik de computer af, en start hem weer op. Hij
komt dan altijd terug met een nogal hatelijke opmerking dat hij de harde
schijf aan het controleren is omdat ik hem niet correct afgesloten zou
hebben.
Terwijl hij de harde schijf controleert heb ik alle tijd om mijn navel
te bestuderen. Iets dat ook van vitaal belang kan zijn...
Mijn punt is eigenlijk (of is het eigelijk?), dat door mijn computers
gedrag een hele morgen werk, soms wel 18 woorden naar de Planeet van
Verloren informatie gebeamd wordt. (Ten overvloede, ik gebruik Microsoft
Windows)..
Ik ben een loyale Windowsman sinds de eerste versie, waar het nog nodig
was om met een kleurpotloodje op het scherm te schrijven..
Ongeveer elk jaar komt Windows uit met een nieuwe versie, waarbij
Microsoft altoos zweert dat het beter, betrouwbaarder en vooral
stabieler is. Ik heb gekocht: Windows 2.0, Windows 3.0, Windows
3.215683, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows SVP, The best of
Windows, Windows strikes Back!, Windows does D'alles, Windows Laten We
Bill Gates een Huis kopen zo Groot als heel Frankrijk..
Mijn computer blijft echter epileptisch, en ik blijf Windows versies
kopen in de ijdele hoop dat er een goeie tussezit. Ik voel me als de
Rube in het cafe die probeert een mooie vrouw op te pikken, en terwijl
ze haar drankje met ijs in zijn kruis gooit denkt " Ik heb toch lekker
een beetje anschluss"
Lenny brengt dit allemaal (vanuit Amerika) op omdat Microsoft een nieuwe
versie heeft. WindowsXP, wat volgens welingelichte kringen het meest
stabiele Windows systeem ooit is. Voor Lenny is dat ongeveer hetzelfde
als: "Deze spruitjes zijn de welriekendste spruitjes ooit"
Lenny heeft ook deze keer de neiging niet kunnen onderdrukken om XP aan
te schaffen. Een ding. Ik probeer het niet langer zelf te installeren.
Heb dus de hulp van mijn vriend Rob D..  ingeroepen. Hij is een medisch
docter en mechanisch begaafd. Rob kan namelijk een levend mens
demonteren en weer in elkaar zetten.
Hij en ik hebben een heel weekend (vergeefs) geprobeerd een vermeend
simpel XP probleem op te lossen. Gelukkig zijn in Amerika de
computerbedrijven ook zondag's open waar we dus op een gegeven moment
met personeel in gesprek raakten die kennelijk getraind waren door The
Monty Python Institute of Customer Service:
Wij: Zo wat hebben we nodig om het ding aan de praat te krijgen?
Zij: You need a FOK-U-2 epibrerende refrumbulator
Wij: Werkt et dan?
Zij: Nee
Uiteindelijk heb ik een Official Microsoft Certified Technician met de
veelbelovende initialen J.C. aangenomen om de klus te klaren. Die is er
bijna 2 dagen mee bezig geweest, het merendeel van de tijd aan te
telefoon met Technical Support.
Het was fascinerend voor mij (een lekepriester in deze) om de technische
termen te horen die J.C. gebruikte om de nodige informatie te krijgen.
Zo van: "Do NOT put me on hold. Do you hear me? Do NOT put me on ho...
Hello? HELLO-o. You (niet bijzonder technische term)
Ik geloof dat het probleem bijna is opgelost en dan zal ik hebben wat
iedere Windows gebruiker wil 'Computer Reliability'!
Tot die tijd moet Lenny het doen met een 5 jaar oude 133 Mhz Fujitsu
laptop en een  Amerikaanse  Internet aansluiting van zijn dochter.

Youwza vanuit een meestal zonnig California, waar de werkeloosheids
uitkering net verhoogd is van 270 naar 330 dollar per week. Dat brengt
California van de op 5 na laagst uitkerende Staten, naar ongeveer 20 van
de bodem.
California dat 10x zo groot is als Nederland. Waar de 8 Counties rondom
San Francisco net zo groot zijn als nederland en ongeveer net zoveel
inwoners telt. Toch is het verkeer hier een verademing vergeleken bij
Hollandland
Waar, als een docter veroordeeld is van malpractice, dit op het Internet
geplaatst wordt door het Medisch tuchtcollege zodat een aspirant patient
dat kan checken voor hij met een docter in zee gaat.
En het verkiezingspaneel van D66? Daar hebben ze hier nog niets van
vernomen