LN `troetelnazi's'?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jan 9 12:05:51 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:46 09-01-2002 +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>Persoonlijk vermoed ik dat de enige reden dat Fortuyn zo'n sucees heeft
>  het feit is dat hij homoseksueel is. Het afgelopen jaar heeft het poli-
>  tiek-correcte gajes vastgesteld dat een homoseksueel op een hoger plan
>  staat dan een islamiet. Daar heeft de vaderlandse Knuffel-Fuhrer aardig
>  op ingespeeld met zijn hetze tegen alles wat on-nederlands zou zijn

Nee, Marc-Alexander, dat zou te eenvoudig zijn. Fortuyn geeft ontevredenen,
en die bestaan in groten getale in dit land, een stem. Dàt is zijn kracht.
Waar die ontevredenheid vandaan komt is voor míj nu weer een raadsel.
Armoede kennen we niet meer, nou ja, niemand hoeft te bedelen voor het
dagelijks brood. De sociale voorzieningen zijn weliswaar een woud aan
regelgeving, maar ze zijn er wel. leg iemand in de VS maar eens uit wat WAO
is, of RWW. De economie is de laatste jaren geboomd als nooit te voren,
waarbij de actuele dip tijdelijk lijkt te zijn. Overleg zorgt ervoor dat
alle "stakeholders" in de samenleving worden gehoord. En toch niet niet te
stuiten endemische onvrede. Kan iemand mij verklaren waar die paars-haat op
gebaseerd is?

Zelf ben ik ook een voorstander van helderder debatten, waarbij de échte
tegenstellingen zichtbaar worden. Maar kan dat niet bij paars? Ook ben ik
een voorstander van een strengere democratie, opdat regels weer nageleefd
worden en verantwoordelijkheid  weer wordt genomen c.q. afgedwongen. Maar
is dit streven contrair aan paars?

Het blijkt dat LN voornamelijk stemmen afpakt van de VVD. Ligt daar een
verklaring? Wat drijft de ontevreden VVD-stemmer?