Stemadvies ?? Maar na slechte Gemeenteraadsverkiezingen zijn er geen kiezers meer !!!!

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Sat Jan 5 17:05:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl]Namens
p.f.g.bos
Verzonden: vrijdag 4 januari 2002 23:57
Aan: D66 Pol Debat
Onderwerp: Re: Stemadvies ?? Maar na slechte Gemeenteraadsverkiezingen
zijn er geen kiezers meer !!!!

Hier is Friesland waar ik woon doen nog maar 4 afdelingen aan die
verkiezingen . De vorige keer waren dat er nog 14 afdelingen (Zelf
Heerenveen doet niet meer mee.). De stemming is niet hoopgevend  bij
diegenen die meedoen . Als blijkt dat we in de gemeenten niet overleven ,
zal dat een totale leegloop van de partij betekenen. Ook hier zijn er na 8
maart geen data meer afgesproken . Het stopt dan gewoon  en ik zie ons dan
ook niet stemmen op 15 mei op D66 , als we gaan.
Zal het in de andere regio`s anders gaan ????
De teleurstelling over 8 jaar paars van de D66 kamerfractie is zeer groot in
de regio . We hebben ons teveel het kaas door Groenlinks en SP van het brood
laten eten en durfden niet de VVD op zijn falen aan te pakken.
O ja , de meesten hier zijn meer als 25 jaar lid , ik zelf loopt reeds 33
jaar mee in de partij.

Dit wou ik even kwijt.

Peter Bos

=====

Peter,

Behalve de electorale component die jij aanvoert is er denk ik op het niveau
Gemeenteraad nog een andere component: tijd/beschikbaarheid.
De echt goede mensen willen niet eens kandidaat zijn voor de gemeenteraad
omdat ze een volledige baan hebben en de betaling van een gemeenteraadslid
geen vetpot is. Daarnaast is het een parttime functie, waarbij ik me kan
voorstellen dat als je in een grotere gemeente woont, je niet naast een 40
of meer urige werkweek nog eens 20 uur minimaal betaald raadswerk gaat doen,
zeker als dit ook nog eens ten koste gaat van je privé leven!
Bovenstaande heeft een oud-raadslid van D66 bij ons eens doen opmerken: er
zitten alleen maar huisvrouwen en schoolmeesters in de raad want dat zijn de
enigen die nog tijd hebben om hun raadswerk met andere bezigheden te
combineren.
Of (deze is van een ander voormalig D66 raadslid en wethouder): het is toch
te gek voor woorden dat je een gemeente met een balanstotaal waar een
redelijk bedrijf zich niet voor zou schamen laat besturen door 39
goedwillende amateurs?

Laat lle D66 afdelingen daar maar eens over na denken als ze geen kandidaten
kunnen vinden!

Ernst Debets/
Zaanstad