stemadvies TK-lijst

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Sat Jan 5 02:09:06 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Hein van Meeteren" <heinwvm at chello.nl>
>Zelfs niet onder het regime van een
>eventuele fractiediscipline.
>
>Is dit het begin van een antwoord?

Met fractiediscipline heb ik niet veel op. Als je in de kamer komt ben je
immers door de D66-leden persoonlijk gekozen. Vervolgens kom je bij de echte
verkiezingen echter niet met voorkeursstemmen in de kamer (neem ik tenminste
even voor het gemak aan). Je lift mee met Thom de Graaf en het
verkiezingsprogramma dat een
deel van de kiezers blijkbaar genoeg aanspreekt om hun stem aan D66 te
(durven) geven.

Ik hecht er dan ook meer aan dat je het verkiezingsprogramma naar eer en
geweten uitvoert, dan dat je je laat leiden door de fractiediscipline.

Jacques de Milliano had toentertijd ook gelijk toen hij beweerde dat hij
alle recht had om alleen door te gaan, simpelweg omdat zijn standpunten meer
in lijn met het verkiezingsprogramma van het CDA waren dan de standpunten
van de CDA-fractie. Een vernietigend oordeel, maar wel juist.

Groeten,
Mark