Wiegel heeft kloten !

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Feb 28 13:34:41 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>, waarom reageer je nu zo snel zo buitengewoon
>  negatief op mij ? Heb ik iets van je aan of zo ?

Waar heb je het over?

Is hij (Wiegel) helemaal om en probeert ie Joop den Uyl nu links te
passeren?

>  Het is beter als jij je eigen standpunten poogt te formuleren in plaats
>  van een ondersteld standpunt van een ander aan te vallen waarbij het vol-
>  slagen onduidelijk is -ook voor de aangevallene- wat je nu precies sugge-
>  reert. Wellicht is het beter om niet overal iets achter te zoeken ?

Welk standpunt van jouw heb ik aangevallen?

>  Ben jij nu pro- of contra Wiegel en wat suggereer je over mijn visie op die
>  man ? Het is me allemaal een raadsel maar belangrijker: het doet volstrekt
>  niet ter zake: ik HEB het helemaal niet over Wiegel, ik heb het over het
>  feit dat iemand nu eindelijk iets zegt

Ik heb het over het feit dat hij weer eens roept op een moment dit ie
beter zijn mond kan houden, of zijn visie binnen de VVD kan spuien.
Wiegel zegt zoals te doen gebruikelijk helemaal niets, hij is met
de/(zijn) verkiezingen bezig.
Of roept op om de kiezer een rad voor ogen te draaien.

> dat ter zake is daar waar het gaat

Dat terzake ontgaat me volledig.

Schuld bekennen zonder de kiezer te raadplegen is bijzonder lafhartig
ten overstaan van de verantwoordelijkheid waar je voor gestaan hebt.

En dat enkel omdat een paar figuren roepen dat het helemaal fout gaat,
het tekent Wiegel.

> De grootste pleitbezorgers van Fortuyn en andere
>  rechtse knakkers zijn degenen die zo'n bord voor hun kop hebben dat ze maar
>  blijven dazen over hun eigen successen.

Wat ben je toch buitengewoon hard.
Fortuyn is niet maatgevend, al zou hij dat graag willen.

> Fortuyn hoeft dan alleen maar een
>  gebaartje te maken in de trant van 'zo, we weten dus waar we met U aan te
>  zijn...' en informeert vervolgens: 'gelooft U dat nu echt, meneer...?' en
>  hij is binnen.

'gelooft U dat nu echt, meneer...?'

> Maar Wiegel breekt daarmee, hij laat zien dat het ook anders
>  kan.

Wiegel doet niets, staat als stuurman weer eens van de wal af te roepen.

>  Dat pleit dus voor de man, want hij staat -vooralsnog- (na de verkiezingen
>  voor de gemeenteraden zullen er wel wat schellen van de ogen vallen) alleen.

Laten we hopen dat de schellen er vanaf vallen.

Er valt trouwens niets te (ver)kiezen tijdens de
gemeenteraadsverkiezingen.

Als ik al een totaal ander bestuur zou willen is dat onmogelijk
(gemaakt) door de wijze waarop de politiek invulling meent te moeten
geven aan de democratie. En anderzijds door een te beperkt aantal
partijen waardoor ik mij vertegenwoordigd zou willen zien.

Alle schandalen zullen pas na de verkiezingen in de openbaarheid komen
en via de weg van de geleidelijkheid en in mondjesmaat.

De democratie is in handen van de politiek (in plaats van de burgers) en
stemmen is verworden tot het in stand houden van dat systeem.

>  Daarmee zeg ik nog niet dat ik Wiegels kijk op de wereld deel (of als ik
>  zeg dat ik dat juist niet doe, dat ik dan weer zeer links zou zijn).

Heb ik dat gezegd dan?

Wiegel komt nooit op de proppen als er niet iets voor hem in zit.
En altijd op een moment als niemand daarop zit te wachten.

Henk Elegeert