Aandacht voor Fortuyn

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Feb 28 08:39:33 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Het verbaast me zeer dat zovelen op deze lijst zo vaak en zo lang bezig zijn
met Fortuyn. Formeel qua inhoud steeds negatief, maar volgens mij eigenlijk
vanuit een eindeloze bewondering. Kennelijk is men zelf ongemerkt ook
slachtoffer van het fenomeen dat charisma heet. Een aanwijzing voor dit is
ook dat men niet analytisch kritiek heeft op professor Pim, hem afkeurend
bewondert. Kortom, ik ga er van uit dat ook op deze lijst velen erover
denken om Fortuyn te stemmen - hij moet zijn stand van 20 zetels immers toch
ergens vandaan halen!

Voor een D66-lijst zou ik het serieuzer vinden als men dezelfde energie
besteedde aan  ledepop De Graaf. Wat doet die eigenlijk fout? (En nou effe
niet die domme loftuitingen, maar minstens net zulke serieus als de aandacht
rond professor Pim).

Henk Vreekamp, Utrecht