Wiegel heeft kloten !

Thu Feb 28 09:54:40 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>, waarom reageer je nu zo snel zo buitengewoon
 negatief op mij ? Heb ik iets van je aan of zo ?

 Het is beter als jij je eigen standpunten poogt te formuleren in plaats
 van een ondersteld standpunt van een ander aan te vallen waarbij het vol-
 slagen onduidelijk is -ook voor de aangevallene- wat je nu precies sugge-
 reert. Wellicht is het beter om niet overal iets achter te zoeken ?

 Ben jij nu pro- of contra Wiegel en wat suggereer je over mijn visie op die
 man ? Het is me allemaal een raadsel maar belangrijker: het doet volstrekt
 niet ter zake: ik HEB het helemaal niet over Wiegel, ik heb het over het
 feit dat iemand nu eindelijk iets zegt dat ter zake is daar waar het gaat
 over hoe men op rechts-radicaal moet reageren.

 Als ik Thom de Graaf dan daarop hoor reageren als een piepend krijtje op
 een schoolbord -met alle consequenties van dien- dan gaat me dat dus door
 merg en been. Dan wordt er geen seconde nagedacht maar achteloos gereageerd
 in de trant van 'spuit elf geeft modder' - vervolgens verbaast iedereen
 zich over de tegenvallende opiniecijfers. Dat er een relatie tussen der-
 gelijke zaken bestaat, lijkt menigeen te ontgaan. En ik snap dat dus niet.

 Ik zie steeds weer mensen de resultaten van Paars ophemelen terwijl niemand
 daarop zich te wachten. De grootste pleitbezorgers van Fortuyn en andere
 rechtse knakkers zijn degenen die zo'n bord voor hun kop hebben dat ze maar
 blijven dazen over hun eigen successen. Fortuyn hoeft dan alleen maar een
 gebaartje te maken in de trant van 'zo, we weten dus waar we met U aan te
 zijn...' en informeert vervolgens: 'gelooft U dat nu echt, meneer...?' en
 hij is binnen. Maar Wiegel breekt daarmee, hij laat zien dat het ook anders
 kan.

 Dat pleit dus voor de man, want hij staat -vooralsnog- (na de verkiezingen
 voor de gemeenteraden zullen er wel wat schellen van de ogen vallen) alleen.
 Daarmee zeg ik nog niet dat ik Wiegels kijk op de wereld deel (of als ik
 zeg dat ik dat juist niet doe, dat ik dan weer zeer links zou zijn).