Het Grote Zwijgen: middelmaat haalt opgelucht adem

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Feb 11 13:42:17 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Feb 11, 2002 at 01:04:46PM +0100, Henk Elegeert wrote:
  :
  : > Het hele programma dat zaterdag is aangenomen (ja Marc dat is democratie in
  : > actie)
  :
  : De Democratie in actie op een congres, da's interessant.
  : Vlgs. mij heeft een partij haar interne beleid gevolgd, maar om dat
  : democratie te noemen???!!!!
  :
  : Welke invloed heeft de kiezer daarop gehad?

Hm, je vervalt hier weer in dezelfde gedachtekronkel als eerder m.b.t.
de kandidatenlijst. Kennelijk vind je ons systeem van representatieve
democratie maar niks en wil je dat omvormen. Geef dan aan hoe en waarom.

Je suggereert te vinden dat onze opvattingen tot stand moet komen middels
een kiezerspeiling/enquete waarvan de uitkomst het programma is. Dat lijkt
me een wat simplistische opvatting van democratie die het hebben van enige
beginselen uitsluit of minstens irrelevant verklaart.

Met vriendelijke groet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |