Zorreguieta: discussie in de 'Clarin'/aanwezig bij huwelijk ?

Wed Feb 6 16:01:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at science.uva.nl>
Datum: woensdag 6 februari 2002 10:17
<KNIP>
> Overigens heb ik via de 'tam-tam' vernomen dat Zorreguieta wel
> degelijk het huwelijk zou hebben bijgewoond. Hij zou verbleven
> hebben in 'Die Port van Cleve' (tegenover de Nieuwe Kerk in Am-
> sterdam). Dus op zo'n 30 meter van de plaats waar het kerkelijk
> huwelijk werd voltrokken. Hij moet het prinselijk paar in de
> Gouden Koets hebben zien rijden.
> Als dit inderdaad waar is, dan lijkt me dat indruisen tegen de
> geest van wat regering en parlement voor ogen stond.
>
> Marc Fluks, Amsterdam

Hoezo? Onze zo Hollandse hypocrisie had toch alleen betrekking op het
eventjes onzichtbaar laten zijn van de vader van de bruid en zijn
parlementair goedgekeurde bloedverwantschap met onze toekomstige koning(in)
i.c. de (kroon)prinsjes en -prinsesjes die uit het huwelijk moeten
voortkomen.

Of ging het ons er toch om alleen de in onze cultuur zo gemiste kwaliteiten
van het meisje in onze koninklijke familie te importeren en haar
tegelijkertijd persoonlijk te pesten door haar huwelijk voor een voort haar
persoonlijk zeer belangrijk deel te verpesten?

Laten we het toch alleen hebben over de Nederlandse rollen en die van onze
koninklijke familie richting de Argentijnen en de militaire junta, zoals de
familiaire contacten, geleverde wapens, vliegtuigen "zonder deuren in de
bodem"
(waarmee de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken gebruik om mensen er
uit te gooien parlementair mocht afdoen), verdrievoudiging export e.d. en
daar eens zelf van leren, in plaats van zogenaamd te weten hoe anderen in
tijden
van crisis en burgeroorlog hadden moeten handelen.

Fritz van Rikxoort