De Graaf geen lijsttrekker!

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Feb 1 14:32:29 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Best Hein,

Jij hangt nog steeds de inmiddels door de sociale wetenschappn geheel
verlaten 'melting pot' ideologie aan. Je miskent de intenties die er achter
de multicult schuilgaan. Je platte gebruik van 'multicult' is onwerkelijk en
geen basis voor de verklaring van de serie politieke maatregelen die tegen
immigranten zijn genomen, Van Boxtel incluis. Wie heden ten dage heel
kwansuis vanuit dit gedachtegoed denkt en oordeelt, is verdomd arrogant
bezig. De foute witten zijn dan steeds racist, de criminele zwarten steeds
achterlijk, etc. Zo'n inhumane consequentie zou ikzelf beslist niet willen
volgen, want lijdt tot dehumanisering en wanhopige ad hoc politiek.

Van Boxtel en De Graaf zijn dus absoluut fout en dienen door het congres te
worden gecorrigeerd, ook in persona. Het is het verkeerde leidersduo. Vanuit
een foute houding kunnen ze als politicus niet anders dan uiterst stuntelig
optreden. Ze hebben er geen grip op.

En wat jouzelf als kandidaat betreft: ik hoop dat je wat hebt geleerd van de
verwikkelingen in Joego en Afga. Want dat was ook verdomd eenzijdig van
je... Sociaal-liberalen blijken, gezien ook de reacties op deze lijst, toch
niet zo intelligent en empathisch te zijn als ik dacht.

Henk Vreekamp, Utrecht