Teletekst: D66 lonkt naar coalitie met CDA en VVD

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Dec 20 00:08:08 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nu de op de tenen getrapte Thom de Graaf wederom lonkt naar het CDA en de
> VVD, begin ik me dat laatste serieus af te vragen. Wat als CDA/VVD straks
> het 'strategisch akkoord' voor de voeten van Thom gooien en er een presentje
> bij doen (bv. het redden van de tijdelijke referendumwet)? Ik moet dan nog
> zien of de fractie nee zegt.

Ik zie niet hoe een tijdelijke referendumwet gered moet worden.
Die is immers nog maar pas ingevoerd en heeft nog niet of nauwelijks de
kans gekregen zich te bewijzen.

Ook het pas ingevoerde dualestelsel staat nog in de kinderschoenen en
valt in die zin nog op geen enkele manier het nut van het referendum aan
te tonen danwel te ontkennen.
Er is nog geen tijd en ruimte gevonden voor het wederzijds inpassen van
de beide onlangs ingevoerde.

Een beetje overheid is een betrouwbare en biedt kansen aan nieuw beleid.

Ik moet er niet aan denken dat bij elke wisseling van de macht, ik mij
daaraan zou moeten aanpassen.
Dat zou pas echt regeren zijn bij de waan van de dag, maar ook het einde
van de democratie.

Henk Elegeert