Kalmeringspillen?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Dec 19 17:02:05 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Dec 19, 2002 at 04:41:06PM +0100, Herman Beun wrote:

  > Ik neem de SP dus wel degelijk serieus. Zo serieus dat ik de SP net zo
  > min in de regering wil zien als de VVD. Neem jij de SP zelf eigenlijk
  > wel serieus, Henk? ;-)

  Dat de SP op een aantal zaken ver van ons af staat weet ik ook wel,
  Herman. Overigens hebben ze als pre boven de PvdA bijvoorbeeld dat
  ze zich nog niet bezondigd hebben aan het verkwanselen van nuts-
  voorzieningen en dat ze op migratieterrein naar ervaringen, feiten
  en onderzoek kijken en niet doormodderen met politiek correcte
  non-oplossingen zoals die recent in de Nova serie uit de doeken werden
  gedaan. En ze zijn voor schaalverkleining, betere arbiedsvoorwaarden
  en betere voorzieningen in het onderwijs terwijl de PvdA in 30
  jaar bemoeienis vooral het onderwijssysteem heeft gesloopt en murw
  gebeukt met wijziging op wijziging vanuit Zoetermeer.

  Maar je gaat voorbij aan mijn kritiek dat afgeven op de PvdA niet
  hoeft te impliceren dat we naar de VVD gaan lonken.
  Bovendien zal in een SP-D66-CDA(met 50 zetels) combi de SP heel
  veel water bij de wijn moeten doen. Dat gaat ze waarschijnlijk
  te ver en wie krijgt dan de zwart piet? Juist, de SP.
  Dus nogmaals, wij hoeven voor niemand een voorkeur uit te spreken.
  We zijn een centrum-linkse club en zien dus het meest in een centrum-
  links kabinet. En wie daar in zit zien we dan wel weer.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                                                        |