Kalmeringspillen?

Thu Dec 19 16:37:29 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Uit de onderzoeken die ik gezien heb, blijkt dat we zowel kiezers aan de
> VVD als aan de linkse moloch verliezen.

Uit dat onderzoek van twee vandaag met als potentieel 12 zetels meen ik,
kwam toch die winst van twijfelende PvdAers hoor ik Andeweg nog zeggen.
Maar welke onderzoeken heb jij gelezen? Ik hoor het graag....

> En daarmee zeg je dus dat je alleen maar met links in zee gaat. Thom
> deed precies wat jij wilt: zijn opties open houden.

Persoonlijk zou ik dat geen slechte uitspraak vinden...... Wellicht de
enige mogelijkheid om de beeldvorming dat wij een centrum-rechts kabinet
willen nog te stoppen.
En Thom deed niet precies wat ik wilde, anders zaten we nu niet te
schrijven.... En Thom hoeft niet te doen wat ik wil, ik vertegenwoordig de
partij niet. Maar ik mag toch wel mij visie geven op de strategie.... Henk
van Lingen wees al op de andere mogelijkheden. Thom heeft voor een grote
groep potentiele kiezers duidelijk gemaakt dat D66 de VVD en het CDA
misschien aan een meerderheid gaat helpen.

>Jouw keuze komt neer
> op het tegenovergestelde: D66 kan wel leuk zitten dreigen naar de PvdA,
> maar als hij niet tegelijkertijd duidelijk maakt dat D66 ook een
> alternatief heeft (namelijk: rechts) dan luistert daar natuurlijk
> niemand naar.

Waarom zou niemand er naar luisteren? wellicht zijn wij nodig en kan de
PvdA niet om ons heen, het is dus van belang voor kiezers om op ons te
stemmen... Om ons zo sterk mogelijk te maken voor een eventueel links
kabinet. Met CDA erbij wellicht... alles is inderdaad mogelijk.

> Nee hoor, alleen haal je misschien onze leden en onze kiezers door
> elkaar.

Nee.... ik denk het niet Herman, laat me nu eens zien over welke
onderzoeken je het hebt. Wellicht spreek ik teveel links georienteerde
kiezers die nu zeggen te twijfelen of ze wel op d66 gaan stemmen, zoals ik
al zei wellicht lokaal bepaald. groningen is natuurlijk een rood
bolwerk........ Als ik zeg dat ik zelfs leden hoor twijfelen dan bedoel ik
niet dat dat mijn enige referentiepunt is....

Groet Joris