Kalmeringspillen?

Herman Beun herman.beun at TISCALI.BE
Thu Dec 19 16:13:43 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer schreef:

> Ik zeg alleen dat ik het niet verstandig vind omdat
> het grootste deel van onze achterban naar mijn
> inschatting links van het midden zit en niet rechts.

Uit de onderzoeken die ik gezien heb, blijkt dat we zowel kiezers aan de
VVD als aan de linkse moloch verliezen.

> Pardon?
> Waarom moeten we met iemand in zeegaan? Waarom niet
> zeggen... Indien de PvdA niet met ons wil dan heeft
> ze een probleem want om een stabiel links kabinet
> te krijgen zijn wij nodig.

En daarmee zeg je dus dat je alleen maar met links in zee gaat. Thom
deed precies wat jij wilt: zijn opties open houden. Jouw keuze komt neer
op het tegenovergestelde: D66 kan wel leuk zitten dreigen naar de PvdA,
maar als hij niet tegelijkertijd duidelijk maakt dat D66 ook een
alternatief heeft (namelijk: rechts) dan luistert daar natuurlijk
niemand naar.

> We hebben kennelijk een verschillend beeld over hoe en waar
> onze achterban zit.... Ik heb al eerder gevraagd of het
> misschien regionaal bepaald is...

Nee hoor, alleen haal je misschien onze leden en onze kiezers door
elkaar.

/Herman