Kalmeringspillen?

Thu Dec 19 15:58:55 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman schreef:

> Nee, afkeer van de SP voert de boventoon. Omdat de PvdA de SP ineens
> verkiest boven D66 nam Thom daar stelling tegen.

De PvdA mag kiezen wie ze wil.... Dat wij daarop reageren door te kiezen
voor een vvd-cda kabinet en dat mede mogelijk te maken mogen wij ook. Ik
zeg alleen dat ik het niet verstandig vind omdat het grootste deel van onze
achterban naar mijn inschatting links van het midden zit en niet rechts.
dat bleek ook uit dat onderzoek van Twee Vandaag... Maar goed indien je dus
geen rechts kabinet wilt weet je wat je te doen staat...... Of niet?

> De afkeer die D66 heeft
> van de (huidige) VVD is niet groter of kleiner dan de afkeer van de SP -
> en als de PvdA de keuze maakt die ze maakt, dan wordt het dus lood om
> oud ijzer of D66 met links of met rechts in zee zou gaan.

Pardon?
Waarom moeten we met iemand in zeegaan? Waarom niet zeggen... Indien de
PvdA niet met ons wil dan heeft ze een probleem want om een stabiel links
kabinet te krijgen zijn wij nodig. Dus stemt allen op ons om een succesvol
kabinet te krijgen. of iets dergelijks.
Klinkt mij beter dan... Indien links niet met ons wil gaan we een centrum
rechts kabinet steunen. Dus kiezers stem niet op ons indien je tegen de
plannen van de huidige regering bent....
Ok is wat zwar-wit maar ja zo is het nu eenmaal in de pers gekomen.
Ook oppositie voeren is een mogelijkheid.... We hoeven niet per se ons te
afficheren met partijen...

> Dat heeft Thom
> nu duidelijk gemaakt. Ik zie echt niet in wat daar mis mee is, maar
> misschien ben ik een "neo-liberaal element" (quod non).

We hebben kennelijk een verschillend beeld over hoe en waar onze achterban
zit.... Ik heb al eerder gevraagd of het misschien regionaal bepaald is...
dat in het "westen" mensen de koers steunen. Wellicht heeft de fractie
cijfers of weet ik veel dat dit ons winst gaat opleveren. Ik hoor alleen
mensen in onze afdeling..... En ten slotte moeten wij hier iedere week op
straat D66 verkopen.
Of je neo-liberaal bent weet ik niet, ik schatte het nooit zo in, je kan
dat zelf het beste inschatten....