Bang voor de onbekende?

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Tue Dec 17 02:54:46 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijsters,

Net twee weekjes terug geweest in Nederland en me verbaast over het
ongelooflijke chagrijn op straat. Waar je hier in de VS zo'n beetje door
iedere voorbijganger (van zakenman tot zwerver) wordt aangesproken, vooral
over je 'cute little baby', blijft de interesse in Nederland beperkt tot een
snelle schichtige blik in de kinderwagen tijdens de voorbijgang. Het lijkt
wel of men bang is dat de ander ziet dat je even kijkt.

Ik vroeg me af of het huidige absurde onveiligheidsgevoel in Nederland hier
iets mee te maken heeft. En ik geloof van wel. Bij een cultuur van negeren
heb je immmers slechts last van anderen; je hebt er nooit voordeel van.
Onbekenden maken je leven niet aantrekkelijker, slechts bedreigender.

Groeten,
Mark Giebels, Berkeley, CA, VS

Add photos to your e-mail with MSN 8. Get 2 months FREE*.
http://join.msn.com/?page=features/featuredemail