Identificatie moet vanaf twaalf jaar

herman.beun at TISCALI.BE herman.beun at TISCALI.BE
Mon Dec 16 12:29:28 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert <HmjE at home.nl> schreef:

>Want Remco is volkomen terecht opgepakt?
>
>Herman, leuk geprobeerd.

????? "Henk, leuk geprobeerd" lijkt mij...

Druk ik me echt zo onduidelijk uit, of doe je gewoon geen moeite om me te
begrijpen?

>Maar volgens mij toont het nu juist aan dat
>een simpele APV al tot willekeur en
>machtsvertoon aanleiding kan geven.

Precies mijn punt.

En op het wegwerken van willekeur en machtsvertoon moeten de inspanningen
zich dus richten. Dat ge-ageer tegen de legitimatieplicht is wat dat betreft
symboolbestrijding.

>Ook blijkt nergens uit dat de betreffende
>agenten *niet* getraind waren.

Volgens mij volgt juist uit het feit dat Remco werd opgepakt dat die agenten
niet goed getraind waren. Remco hing namelijk niet "doelloos rond", hij
stond op de bus te wachten. Die agenten hadden dat verkeerd gezien. Nog
erger zelfs: ze _wilden_ dat verkeerd zien.

>Oom agent weet wel hoe je moet opvoeden!

Lijkt me duidelijk dat deze omen agent zelf heropgevoed moet worden.

/Herman

Hou uw internetverbruik beter onder controle ... surf met Tiscali Complete
... http://tiscali.complete.be